O chestie aparent banală dar atât de greșit înțeleasă: traficul. Aruncat în afara legii de unii, mai ales dacă se desfășoară în offline, umflat cu pompa de alții, mai ales cel din online, adulat și contestat deopotrivă, săracu' nu mai știe nici el pe unde să scoată cămeșa. Sigur, pe net există nenumărate contoare care, instalate pe blog, îți arată numărul de IP-uri unice pe zi, numărul de accesări de pagină, bounce rate-ul șamd. Dar rezultatele sunt adeseori imprecise, mai ales în modul cum le interpretăm.
Pentru a elimina confuzia, o să îți prezint în cele ce urmează o metodă simplă de a vedea în mod clar și indubitabil ce trafic ai pe blog, potrivită mai ales dacă ești începător dar ușor de extrapolat și la case mai mari dacă o înțelegi.
Ce este traficul?
Ca să vorbim despre trafic, trebuie mai întâi să-l definim. Traficul este, prin definiție, numărul de persoane interesate de ceea ce scrii și care te vizitează regulat, sau cel puțin atunci când publici un articol nou.1
Metodă practică de măsurare a traficului
Probabil ai citit nenumărate sfaturi date de blogeri cunoscuți, conform cărora, pentru a-ți mări traficul, este bine să intri pe la alții și să-i comentezi, cu sârguință și regularitate. Acest lucru este nu doar fals, ci și total împotriva demersului nostru, deoarece traficul nu poate fi mărit în acest mod, ci doar ocultat. Dacă vrei cu adevărat să-l afli, primul lucru care ți se cere este să renunți la astfel de practici.
Oprește-te deci din a-i vizita și mai ales comenta pe alții. De asemenea, nu mai da like la postările altora de pe Facebook și nu mai interacționa în nici un fel pe marginea lor. Asta se aplică atât la necunoscuți cât mai ales la cei mai buni prieteni.
Mai departe, renunță la blogroll. Complet. Șterge-i pe toți care figurau acolo și aruncă blogroll-ul în lada de gunoi a uitării.
După care așteaptă să treacă să zicem minim 3 luni, timp în care vei continua să scrii pe blog ca de obicei, cu mențiunea că dacă obișnuiai să postezi diverse jocuri și concursuri, va trebui în această perioadă să te abții și de la ele.
La finalul celor 3 luni, instalează-ți un contor oarecare, publică un articol nou și urmărește câți vizitatori intră pe el. Numărul obținut este traficul pe care-l ai.
În loc de concluzii
E foarte probabil ca acest număr să nu te încânte. În mod cert, el nu este în spiritul graficelor de rating pe care le prezintă webmasterii potențialilor clienți într-ale publicității. Dar este valoarea reală, în caz că te interesează.
- oare ăsta e pleonasm? [↩]
nu e pleonasm
pe de altă parte…
bun venit