Publicitate pe blog

Începând de azi blogul Simplu o să găzduiască (în măsura în care vor exista cereri) articole publicitare (numite în continuare advertoriale). Ele vor avea alocată o rubrică specială, numită publicitate. Dacă doriţi să vă faceţi reclamă prin intermediul acestui blog vă rog să consultaţi pagina de Publicitate, unde veţi găsi informaţii la zi despre ce fel de reclame puteţi face (poate nu doriţi un advertorial ci un banner), traficul de pe blog, modalităţile de plată etc.

Mai jos o să mă refer la advertoriale şi o să explic importanţa acestora şi avantajele care derivă din folosirea lor spre deosebire de alte forme de reclamă, cum ar fi clipurile publicitare radio-tv sau campaniile add-words prin Google.

În esenţă, persoanele care vor beneficia cel mai mult de pe urma acestor articole sunt posesorii de site-uri (orice fel de site-uri, incluzând dar nelimitându-ne la: bloguri, fluxuri de ştiri, magazine online, forumuri, platforme de socializare) care doresc să îşi promoveze aceste site-uri, urcându-le foarte mult în rezultatele motoarelor de căutare.

Principalul criteriu pe care Google îl foloseşte în evaluarea unui site este numărul de linkuri care există spre acel site şi calitatea lor (implicit a paginilor web unde ele rezidă). Cu cât obţineţi mai multe linkuri spre site-ul dvs şi cu cât blogurile pe care se află aceste linkuri au PageRank-uri mai mari, cu atât Google o să vă vadă cu ochi mai buni pentru că - iată - aţi fost citat, linkuit, recomandat, deci înseamnă că aveţi un site de calitate în domeniul în care activaţi.

Mai ales dacă aveţi un site cu conţinut static (de exemplu un magazin online) care deci prin natura lui (neavând un conţinut care se acumulează constant, ca în cazul blogurilor) este imposibil să urce în Google dincolo de o anumită limită, obţinearea unor linkuri bune poate face diferenţa necesară dintre dvs şi alţi competitori pe aceeaşi gamă de produse, fiind un ingredient sine qua non în reţeta succesului dvs.

Reclamele radio-tv au eficienţă în cazul în care promovaţi un brand şi nu un site. Reclamele prin Google vă trimit un aflux de vizitatori care durează exact atât cât plătiţi. Blogurile, fiind actualizate constant şi indexate rapid de Google, având o flexibilitate mare în ce priveşte conţinutul şi putând să vă integreze linkul într-un context de câteva sute de cuvinte, constituie de obicei soluţia optimă pentru promovarea rapidă a oricărui site.

Mai mult, un articol postat pe un blog nu dispare după ce "campania" se finalizează. Viaţa lui se identifică cu viaţa blogului şi asta înseamnă cel mai adesea o perioadă foarte lungă, de ani de zile. Nimeni nu o să vă şteargă articolul după o lună pentru că astfel ar da dovadă de neseriozitate atât faţă de alţi potenţiali clienţi cât şi faţă de cititori. Cu timpul articolul va ajunge pe paginile 2, 3 etc ale blogului dar va continua să fie indexat în Google, să primească vizitatori din Google şi să vă puncteze site-ul în Google. Iar dacă PageRank-ul acelui blog va creşte (ceea ce se şi întâmplă de obicei în timp), linkul va deveni chiar mai tare.

În sfârşit, preţurile pentru advertoriale sunt foarte mici. Plătind o singură dată, obţineţi un link care vă propulsează şi vă susţine în permanenţă după aceea, ajutându-vă să apăreţi mai sus în rezultatele căutărilor de pe Google. Iar asta nici măcar nu depinde de numărul de cititori ai blogului pe care este postat acel link, lucru de care Google nu ţine seama, aceştia eventual putând fi priviţi ca un bonus la avantajele menţionate mai sus.

Dacă aţi citit până aici probabil aveţi un site pe care doriţi să îl promovaţi, caz în care vă urez mult succes. Dacă aveţi întrebări nu ezitaţi să mă contactaţi.

un comentariu

Leave a Reply