Decalogul advertorialistului

Suntem de-atâta timp pe net și nu s-a gândit nimeni să prezinte clar și explicit regulile de bază ce guvernează scrierea de advertoriale, astfel încât tu, cititorule, să ai în sfârșit un răspuns la întrebarea „Cum să am și eu succes cu blogul și să fac un ban cinstit1 din advertoriale?”. Ei bine, nefăcând-o nimeni, iată că o fac eu, expunând mai jos principiile esențiale. Nu sunt multe, doar 10, citește-le, memorează-le și aplică-le.

blogareală pe bani
sursă

1. Prin natura lor, blogurile nu se închid niciodată. Orice s-ar întâmpla, indiferent prin ce treci, indiferent cât de mult ți-a scăzut traficul, blogurile nu se închid. Blogurile întotdeauna se deschid. Numărul ideal de bloguri pentru advertoriale fiind tot timpul cu unu mai mare decât numărul de bloguri pe care le ai în acel moment. Orice moment.

2. Educă-te și perfecționează-ți continuu scrisul. În această direcție merită să ai în vedere că dintre Google și Bing, primul traduce mai bine.

3. Nici un război nu poate fi câștigat fără o minimă cunoaștere a inamicului. Învață cât mai grabnic cum funcționează algoritmii Copyscape, în cele mai fine detalii.

4. Fii mărinimos și fă-ți prieteni! Comentează și vei fi comentat,  lăikuiește și vei fi lăikuit, sheruiește și vei fi sheruit. Nu contează ce comentezi și cărui text dai like, altruismul nu are nevoie de motivații, nu fi meschin!

5. Critica este o armă importantă ce poate atrage trafic, dar, folosită inadecvat, se poate întoarce împotriva ta ca un bumerang. Ca să nu te expui niciunui risc, critică întotdeauna lucruri generice și niciodată elemente individuale. În special ferește-te de a critica firme sau potențiali clienți. Nu se știe niciodată.

6. Respectă fără abatere o anumită etică în ce privește recenzarea sau recomandarea produselor. Mai exact, nu recomanda niciodată produse fără să fii plătit. Ești prost? Nu faci decât să-ți elimini un loc liber din lista de potențiale contracte.

7. Nu-ți plictisi cititorii cu subiecte din același domeniu. Lumea vrea diversitate așa că fii creativ. Ești perfect capabil să aduni articole despre videochat, haine bisericești, scule și rulmenți, romane polițiste, anvelope de iarnă, bigudiuri, laptopuri și tampoane în cadrul aceluiași blog. Indiferent dacă ești bărbat sau fată.

8. Dar fii serios și respectă o anumită ritmicitate. Între fiecare două articole personale trebuie să existe minim 5 advertoriale.

9. Marchează-ți întotdeauna textele sponsorizate. Marcarea se poate face de exemplu inserând litera a (de la advertorial) undeva în conținutul articolului.

10. Nu uita niciodată de unde ai pornit și cui trebuie să fii recunoscător pentru banii pe care-i câștigi. În particular, dacă ești religios, rostește periodic câte o rugăciune pentru Mark Zuckerberg și Larry Page. Primul este un tip modest, care - în ciuda miliardelor deținute - poartă veșnic același model de tricou gri și, printre altele, a creat grupurile Facebook. Al doilea a inventat PageRank-ul.

Acestea sunt cele zece reguli de bază pe care toată lumea le cunoaște dar nimeni nu vrea să ți le spună. Cu plăcere și succesuri!

  1. sau poate chiar un euro []

4 comentarii

  1. Ai avut gură spurcată Dar aveam nevoie de experiența„ in situ”. Am învătat cât în zece școli. Nu înțelegeam fenomenul. Acum mai pricep câte ceva. Aveam nevoie de p. aII-a la filmul „ omul sandviș” de prin anii 10-40 ai sec.trecut, adică advertorialhomo. Condiție dramatică în extensie. Merită adâncit, psihosocial. Dar trebuie trăită direct starea. Parțial am reușit și sper să scriu câte ceva. Nu despre mine, intrus în domeniu și ageamiu în tehnică IT.

  2. Nu ai nevoie de nici o experiență. În orice caz nu pentru a scrie, că n-ai cum învăța să faci artă creând spoturi publicitare. Și nici pentru a face bani. Că uite, ai participat și nu cred să fi câștigat mare lucru, din cât de pleoștit ești. :lol: În timp ce eu de exemplu am scos ceva din advertoriale, prin alte părți, și n-am participat niciodată la SuperBlog.

    PS: Ai cont de Facebook? Dacă da, ăsta e grupul pe care n-aveai voie să-l ratezi legat de îmbogățirea experienței ca membru Superblog.

Leave a Reply